Gårdagens pass

Innan Trude kom till gymmet körde jag 35 min på crosstrainer. (känner mig som en jävla tönt på 
den maskinen, vet inte varför haha!). När hon var redo att börja körde vi 2 min
hoppa-upp-o-ner-för-pallen-tills-du-stupar, typ.
2 min aktivitet, 1 min vila, 1,5 min aktivitet, 1 min vila, 1 min allt-man-kan aktivitet.
Kan lova att man verkligen får upp flåset. Trude var också svett redan här!
Vi hämtade också några små vikter (3-4) kg och höll i händerna under utförandet.

 
Därefter körde vi armhävningar så många vi orkade på golvet/marken. Sen varvade
vi av med armhävningar med händerna på en pall. 
Så många vi orkade x 4


Fortsatte med rygg. Hantelrodd på bänk. Där ökade jag till 13 kg.
4x4 ungefär.
 
 
Efter det körde vi Latsdrag. Jag kör både framme vid bröstet, och bakom nacken?
Vet inte hur jag ska förklara bra men, ja. 
4x4 ungefär här också, jag går mer på känsla än ett strikt schema.
 
 
Hade egentligen tänkt köra sittande kabelrodd men jag tyckte det räckte såhär
eftersom vi körde såpass ansträngande övningar häromdan när vi körde ben.
Då man anstränger ryggen väldigt mycket vid båda knäböj, goodmornings osv.
Så tänk på det om ni lägger upp ett schema. Varje muskelgrupp behöver MINST 1-2
dagars vila och återhämtning (förutom vader då det är en rutinerad muskel man
använder hela tiden, samt mage om man inte kör så jättehårt!). Kör du övningar
som knäböj, marklyft och andra tunga så bör du vänta minst 3 dygn innan du 
anstränger kroppen ordentligt igen (såklart inte med exakt samma övningar då!)
Därför kör jag ben Måndag/Tisdag beroende på hur humör och inte rygg förrän
Fredag. Skulle också kört ryggresning för att träna nederdelen av ryggen.
Körde den övning väldigt mycket för ungefär ett halv år sedan och det gjorde
mig mycket starkare i bål, mage och ja, alltihop rentav. Då jag svankar väldigt mycket
av mig själv så behöver jag stärka rygg och mage så mycket jag bara kan.
Har också därför börjat använda skärp om jag kommer ihåg.
 
 
Hoppas ni hade en bra Fredag oavsett om ni körde slut på er eller frossa er i gottor!
Det gjorde vi lite när vi kom hem! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0