Dagens axel- och magpass

Hej på er!
Här kommer dagens gympass som gick väldigt bra.
 
Värmde upp på pallen. sprang/hoppa upp och ned så snabbt jag
klara i sammanlagt 5 minuter ungefär för att få upp flåset lite och bli varm.
Övergick till lite stretching bara för att inte skada mig då jag är väldigt känslig
i kroppen är det ganska så behövligt för mig.

Började med Axellyft framåt med viktskriva/Frontraise
Värmde upp med 4 ggr på 5 kg
Ökade till 5x2 10 kg
Ökade ytterligare 3/4x2 15 kg

Vanliga armhävningar
10x3 (30 sek min vila mellan set)

Frontraise igen
5x3 5 kg på varje hand (körde 2 åt gången på varje för att på så sätt
få upp mer pump) gjorde utförandet lite fortare än vanligt.

Drag mot hakan?
6x3 

Mer armhävningar
15 st

Magövningar
Ligger på bänken och lyfter upp benen. Sedan ytterligare upp i taket,
och sedan tillbaka ner igen. (Måste läsa på om namn osv!)
Denna övning gjorde jag iallafall såhär:
Jag körde 15x3
 
Sedan låg jag på bänkpressbänken och gjorde samma princip
som när man "cyklar" som man säger.
Håller uppe både benen och överkropp. (sämst på att förklara,
ni får söka på google ist!) detta gjorde jag iallafall såhär:
körde 40 st (åt båda sidorna) vila 20 sek, körde 40 st, vila 20 sek
höll på så i ungefär 2-3 minuter tills det gjorde riktigt ont.

Plankan
1 min vanlig x 3
1 min sida x 3
1 min andra sidan x 3
Alltså sammanlagt 9 min planka.

Upp-i-luften-med-benen-och-häng-i-skivstång
Haha. Vet inte vad det kallas men greppade tag på skivstången som man
också gör chins på. Sedan upp högt med benen.
10x3 mitten
10x3 (båda sidorna)

Sedan avslutade jag med 6 st chins/pullups. Alltså chins fast omvända händer.
Hoppas verkligen ni förstår min fruktansvärda förklaring.
 
 
Ja.. Så ser magen ut i de läget.
 
 
Och såhär i andra lägen.. ;) Gonatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte kul att läsa :)

Svar: Va roligt att du tycker de! :):)
sofiiakylander.blogg.se

2012-11-22 @ 08:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0