Biceps och Bröst

 
 
Träningen idag var densamma som förra Måndag. Triceps och Bröst.
 Börja med att köra endast stången på bröst för att värma upp
Varvade det med Triceps Kickback (Använder denna övning bara för uppvärmning)
 
Ökade på bänkpressen
Ökade också på Kickbacken
Och ökade ytterliggare en gång till.
 
Pushdowns med rep 
(Håll händerna intill varandra och sära på dom och tryck utåt när ni når lägsta läget)
För att få lite extra tryck. 
Varvade denna övning med Cable Cross (25 kg)
Det enda jag minns är att jag körde först 15 kg på varje 
alltså på bröstövningen, och ökade sedan till 20.
Har svårt för att träna bröst då övergången när jag drar bak armarna
till en viss gräns gör fruktansvärt ont i axlarna och ryggen.

Hantelpress bröst varvat med Dips mellan 2 bänkar
Dipsen gör jag mest för att värma upp inför de riktiga efteråt
På hantelpressen körde jag 10 kg/hand 
Dips mellan 2 bänkar 3x8
 
Sedan avslutar jag alltid med Dips eftersom det omfattar både Triceps och Bröst
väldigt bra. Självklart kommer man åt axlar också men.
Idag körde jag faktiskt 4x6 vilket alltså är 24 dips. Nöjd! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0