Minskad konditionsträning - ökad styrketräning

Hej på er!
Jag är urusel på att blogga och gör det bara när jag får några minuter över (blogg-appen funkar!)
I skrivandes stund har jag ätit en frukost.. Ok, det var nog 1,5 timme sedan. Känns som nyss då jag 
verkligen fastnat i soffan framför datorn men nu ska det hända grejer. Jag har packat ganska mycket
till körskolan imorgon men har fortfarande saker att göra. När mamma kommer hem från jobbet ska
vi även ställa oss i köket för att julbaka. Ja, det luktar rök i huset från min lilla olycka igår. Det var
rena turen att mamma hade glömt sin telefon igår vilket aldrig händer, och var tvungen att åka hem.
Annars hade hela huset varit borta när vi kommit hem då köksbordet brann när mamma kom hem.
Nu vill jag inte prata om det. Blää.. Hursomhelst. Vet verkligen inte vad jag ska packa och är så
löjligt rädd för att glömma något då jag alltid blir så förbannad på mig själv när något sånt händer?
Haha. Stora problem.. Senare ikväll blir det iallafall rygg & mage som jag ska träna på gymmet.
 
Jag kommer minska min konditionsträning.
Jag har läst runt endel på internet även om jag såklart vet lite själv och har egen magkänsla
som jag nästan alltid går på. Cardiopass före styrketräning är mer specifikt för att bränna fett.
Vilket inte alls är min avsikt, då jag snarare skulle kunna lägga på mig 6/7 kg. Jag har kört 
cardio mest efter passet och det har mest varit för att jag inte hunnit det på annat vis.
Jag gillar att slå ut allra sista pumpen på någon slags uthållighetsövning - Men det är också
det som gjort och gör mig sjuk varje gång. För jag vet att jag inte pallar det egentligen.
Och jag kommer nu alltså minksa min konditionsträning eftersom min avvsikt inte är att 
förbränna något utan endast bygga,bygga,bygga! Och ja, jag vet att det är bra med kondition,
variation och blandad träning men just nu, i dagsläget känner jag att jag vill lägga mer fokus
på tyngre vikter. 1/2 konditionspass i veckan MAX och alltså avskilt från styrkträningen.
 
När jag kommit hem från körskolan och allt har lugnat sig vill jag lägga upp världens mest grymma
träningsschema och börjar träna med maximal styrka VARJE pass. Jag har både varit lite 
lat, omotiverad och hjälplös det senaste. Jag måste hitta en bra träningskompis som är på samma
nivå som mig och som vill detta minst lika mycket som mig. Inte någon otacksam snorunge som
hela tiden daltar "Jag kan inte, de går inte.., jag orkar inte.." Nä, vafan gör du på gymmet då?
Enda gångerna jag får ut min maximala styrka är när min bror Anders hjälper mig eftersom jag 
aldrig någonsin behöver oroa mig då han både är duktig och mycket stark så känner jag mig 
avslappnad. Häromdagen när jag körde hantelpress för axlar, sittandes mot en rakryggad
bänk körde jag först 10 kg på varje hand. Ville sedan öka och när jag testade 13,5 orkade
jag inte få upp dom först, antagligen för att Anders höll mina armar i luften.. Därav 
blev jag fruktansvärt trött i armarna. Klarade ca 3 stycken svajigt och dåligt. Efter andra
setet kastade jag upp dom själv och klarade 5 galant. Jag måste bara ha någon som
pushar mig. Över mina egna gränser, gång på gång, i ökande takt. Även om jag gärna
vill hjälpa andra med deras träning tror jag att det är något jag får göra vid sidan av och inte
tillsammans med min egna träning. Men detta tar jag när jag är klar med körkortet!
 
Dessa 2 kommande veckorna ska jag fokusera på körkort, födelsedag och nöje.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0